Wednesday, June 10, 2009

大姨

爸妈来了一个月后,大姨和表姐也来了。大姨比妈妈大十九岁,以前常被人认作妈妈的妈妈,其实真的也差不多。

大姨四十岁就守寡,姨父文化大革命被斗死了。以后带着三个女儿,一晃就又是个四十年。三个表姐都很孝顺,大姨很幸福。

大姨话不多,很少见她表露感情,但她说什么都有分量,我觉得。

大姨三个女儿,所以喜欢我。以前和爸妈吵架了,我就住在大姨家。

前几天我和表姐出门,大姨在车库门口站着看我们走,表姐说:以前姥姥就这样。我们冲大姨招招手,大姨也向我们招招手。

大姨喜欢看政治书,她是老共产党员了,年轻时是妇救会长。我给她印了一份赵紫阳回忆录,看完后问我议会制到底是怎么回事。我按我的理解说了说,又说赵紫阳晚年悟出了只有民主才是唯一出路的道理,大姨看着我,很认真的样子——我觉得她是同意的。

大姨八十二岁了,表姐说她也只可能出来这一次了。我不愿多想这些事,真的。

2 comments:

Anonymous said...

I know how you feel. Seeing ourselves getting older is one thing, seeing our beloved parents, aunt and uncle aging year after year is another thing. I am not a christian, but I choose to use their view on this matter that nice people go to heaven after they leave this world. This way I could tell myself that when they leave they will see our other beloved ones who left earlier, and one day we will go there too and see them again.

Albatross said...

i really really really hope so.